SI EN

O projektu

Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje predstavlja most med iskalci zaposlitve in delodajalci. S svojo strokovnostjo in izkušnjami smo za našega naročnika izvedli celotno analizo uporabniške izkušnje obstoječega spletnega mesta in testiranje digitalnega vmesnika pred njegovim lansiranjem.

Testiranje uporabniške izkušnje (UX)

Z vstopom večjega števila ponudnikov zaposlitvenih storitev v slovenski prostor se je povečala konkurenčnost med zaposlitvenimi spletnimi portali, torej prizadevanje po boljši kakovosti storitev, predstavitvi prostih delovnih mest, delodajalcev kot tudi iskalcev zaposlitve. Zaradi stalnih in vedno hitrejših sprememb je konkurenčnost pomemben motiv za izboljšave in uvajanje tehnoloških rešitev za izboljšanje uporabniške izkušnje.

Testiranje uporabniške izkušnje je raziskovalna metoda, katere namen je oceniti, kako uporabniki komunicirajo z izdelkom, spletno stranjo, aplikacijo ali storitvijo in kako zaznavajo njegovo uporabnost, enostavnost uporabe in splošno zadovoljstvo. Testiranje in analiziranje uporabniške izkušnje je bistveni del procesa razvoja spletne strani saj pomaga oblikovalcem in razvijalcem prepoznati in odpraviti težave z uporabnostjo ter izboljšati splošno uporabniško izkušnjo.

Osnovna ideja testiranja uporabnosti digitalnih vmesnikov je, da dejanski uporabniki v nadzorovanih okoliščinah izvajajo naloge, ob tem pa se natančno opazuje njihovo vedenje, delovanje, reakcije ter beleži njihovo uspešnost. Med analizo uporabniške izkušnje digitalnih vmesnikov smo za naročnika uporabili naslednje metode pridobivanja podatkov:

  • analiza s strani strokovnjaka za uporabniško izkušnjo,
  • Hotjar - spletno orodje,
  • izpolnjevanje scenarijev / nalog,
  • metoda glasnega razmišljanja,
  • standardizirani merski instrumenti,
  • intervju.

Cilj analize uporabniške izkušnje je bil identificiranje morebitnih težav ali nejasnosti s strani uporabnikov na podlagi katerih bo mogoče pripraviti ustrezne predloge za izboljšavo analiziranih elektronskih storitev in funkcionalosti ter preučitev možnosti za izvedbo rešitev, ki bodo spremenile spletno mesto v intuitivno, učinkovito in zadovoljujoče za uporabo ter najpomembneje pozicioniranje ZRSZ kot jasno profiliran, konkurenčen in bolj prepoznaven portal za iskalce zaposlitve, kot tudi delodajalce na slovenskem trgu.

Priprava celotne analize in poročila

Po natančno opravljeni analizi in zaključenem testiranju digitalnega vmesnika s strani uporabnikov smo za naročnika pripravili natančno poročilo, kjer smo zajeli vse rezultate, opažanja in predloge za izboljšavo.

Prvi del poročila je zajemalo opravljen pregled in poglobljeno analizo uporabniške izkušnje s strani strokovnjaka za uporabniško izkušnjo, ki je pod drobnogled vzel obstoječe spletne strani ZRSZ ter digitalnega vmesnika tako za iskalce zaposlitve kot tudi za delodajalce (žične modele).

Drug del poročila je vseboval ugotovitve identificirane s pomočjo spletnega orodja Hotjar. Hotjar je spletno orodje, ki preko nastavitve zemljevidov toplote (heatmap) za spremljanje obnašanja uporabnikov na ključnih straneh omogoča snemanja obiskovalcev za analizo interakcij uporabnikov. S pomočjo heatmapov smo analizirali kje na spletni strani ZRSZ se uporabniki največ ali najmanj zadržujejo. Implementacija Hotjar orodja deluje preko oblikovanja in vgradnje anket in/ali vprašalnikov za zbiranje povratnih informacij uporabnikov. Spletne ankete so bile namenjene enostavnemu pridobivanju večje količine podatkov. Z njimi smo s potekom interakcije na spletnem mestu merili splošno oceno zadovoljstva uporabnikov.

V tretjem delu poročila smo razmejili ugotovitve identificirane s pomočjo metodologije intervjujev in testiranja digitalnih vmesnikov, ki je bilo izvedeno v dveh skupina, in sicer: iskalcev zaposlitve in delodajalcev. V tem poglavju smo pregledali seznam nalog, profile testiranih uporabnikov (iskalci zaposlitve in delodajalci) in pregledali rezultate opravljanja posamičnih nalog. Tekom tega poglavja smo zapisali tudi številne predloge izboljšav, ki smo jih opazili v času testiranja in kateri so bili podani v obliki povratnih informacij tekom intervjujev z udeleženci testiranj.

Zadnji del poročila je bil namenjen identifikaciji številnih mest in priložnosti za izboljšavo in samo optimizacijo analiziranih digitalnih vmesnikov. Za naročnika smo natančno razdelali predloge za izboljšavo spletnega mesta in digitalnih vmesnikov ter jih podkrepili z vizualnimi predlogi rešitev, ki mu bodo pomagali pozicionirati spletno mesto ZRSZ kot jasno profiliran, konkurenčen in bolj prepoznaven portal za iskalce zaposlitve, kot tudi delodajalce na slovenskem trgu.